Kiedy świat przejdzie na auta elektryczne?

[2020-03-21] Kiedy świat przejdzie na auta elektryczne?

 Już w 2017 można było usłyszeć wiele komentarzy na temat tego, że koniec silników spalinowych jest bliski i powoli kończy się ich era oraz wiele, wiele innych. Ale czy na pewno?

  W 2017 roku, Angela Merkel podczas trwania Targów Samochodowych we Frankfurcie mówiła, że potrzeba pokolenia, aby nastąpiła elektryczna rewolucja w motoryzacji. Międzynarodowa Agencja Energetyki prognozuje natomiast, że w 2030 roku, a więc za 20 lat tylko 40 proc. samochodów na świecie będzie napędzał silnik spalinowy, a resztę rynku będą stanowiły samochody hybrydowe i elektryczne. Może to się sprawdzić jednak na ile będzie to wymuszone przez normy emisji spalin? Największym problemem rewolucji transportowej nie jest tak naprawdę produkcja samych aut z dużym zasięg jak dotąd myśli większość. Problemem tym tak naprawdę jest brak odpowiedniej infrastruktury pozwalającej na naładowanie swojego pojazdu odpowiednio szybko i nie bojąc się o to, że "nie wystarczy nam baterii do następnej ładowarki". Dobrym wzorem pokazania jak może wyglądać przyszłość są obecnie kraje Skandynawskie z Norwegią na czele. Tam posiadając odpowiednią ilość ładowarek, ludzie nie boją się zmienić swojego "spaliniaka" na "elektryka".

 

 

Kolejnym tematem do poruszenia jest bezemisyjność pojazdu elektrycznego. Świat dzieli się na dwie grupy osoby twierdzące że auta elektryczne są bezemisyjne (co poniekąd jest faktem, jednak o tym dalej) i drugą grupę która twierdzi,  że wytworzenie baterii jak i późniejsza ich utylizacja oraz samo użytkowanie pojazdu jest bardziej emisyjne niż posiadanie obecnie dobrego diesla. Jaka jest prawda? Jak zwykle po środku. Podczas ruchu EV są czyste - nie emitują dwutlenku węgla ani żadnych innych zanieczyszczeń. Energia elektryczna do ich wytworzenia powoduje jednak emisje globalnego ocieplenia więc to, jak czyste są ostatecznie zależy od tego w jaki sposób wytwarzana jest energia elektryczna. Stąd zawsze jako firma polecamy klientom pełne rozwiązania, a nie tylko auto elektryczne bo warto pamiętać, że przy aucie elektrycznym oraz ładowarce posiadanie instalacji fotowoltaicznej powoduje że energia ładowania pojazdu jest "czysta".  Jako ciekawostka możemy dodać, iż analiza cyklu życia wykonana przez Unię Zainteresowanych Naukowców wykazała, że pojazdy elektryczne wymagają więcej minerałów i energii do budowy niż samochody na paliwa kopalne, a tym samym wytwarzają więcej emisji globalnego ocieplenia. Ponieważ jednak nie spalają benzyny, pojazdy elektryczne kompensują te wyższe emisje stosunkowo szybko i emitują mniej przez całe życie. W ciągu swojego życia pojazdy elektryczne wytwarzają o połowę mniej emisji globalnego ocieplenia niż porównywalne samochody napędzane benzyną.

 

 

Dochodząc do kolejnego etapu jakim są BATERIE. Tu oczywiście zdania również są podzielone jedna grupa która słusznie mówi o tym iż EV powodują trzykrotnie większą toksyczność, głównie z powodu metali ciężkich, takich jak kobalt używanych do produkcji akumulatorów. Metale te mogą skrócić życie osób pracujących np. w kopalniach zanieczyszczających Kongo i Chiny. Prawda jest jednak taka, że  wszystko zależy od tego jak produkujesz i jak się pozbywasz. Naukowcy słusznie twierdzą, że „Możesz wyprodukować baterię i nie mieć wpływu na środowisko. To zależy od tego, jak dobrze to zrobisz i od tego, jak jesteś ostrożny. Cały proces produkcji z powodu ekologii przemysłowej, zwraca większą uwagę na wpływ na środowisko. ” Z tego też powodu możemy być spokojni, iż z każdym miesiącem sytuacja toksyczności produkcji baterii będzie regularnie się poprawiać.

 

 

Kolejną "przeszkodą" do dominacji EV na rynku są niszowe marki aut takie jak Koenigsegg czy troszkę większa Mazda. Mają oni mocno odmienne podejście i byłoby grzechem gdyby tu o nich nie wspomieć. Nie poszli oni łatwą drogą czyli taką jak wszyscy, a obrali trudniejsze tory i możnaby skusić się o określenie że "wymyślają koło na nowo". Co najlepsze pierwszej jak i drugiej firmie idzie to wyśmienicie. Silnik spalinowy umieszczony w Koenigseggu Gemerze (nie będzie to oczywiście seryjnie produkowany silnik, przynajmniej obecnie ale kto wie?) jest istnym majstersztykiem i kunsztem konstruktorskim. Osiągi jakie posiada, moment obrotowy, system freevalve oraz sposób działania to materiał na osobny artykuł, jednak to co trzeba powiedzieć że zasilając ten silnik czystym etanolem lub metanolem jak poleca firma powoduje, iż staje się on bezemisyjny oraz bez problemu może konkurować z najmocniejszymi elektrykami (oczywiście nie można pominąć faktu, iż posiada ona 3 silniki elektryczne) jednak to jednostka spalinowa w tym aucie powoduje, iż jest on bezkonkurencyjny. Można powiedzieć, że najlepszy obecnie samochód na świecie. Mazda również poszła własną drogą i zamiast tworzyć auta elektryczne, tworzy połączenie silnika benzynowego oraz diesla. Silnik ten ma posiadać wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego oraz szybką reakcję na gaz, rodem z silnika diesla. Dodając do tego spalanie w graniach 5.5l/100 (WLTP) jest to bardzo dobry wynik. 

 

 

Odpowiadając na wstępne pytanie: Kiedy świat przejdzie na auta elektryczne? 

„Gdy pojazd EV będzie bardziej niezawodny, tańszy i lepszy niż silnik spalinowy, wypędzi ten silnik z rynku” Pojazdy elektryczne są już tańsze w eksploatacji i konserwacji, ponieważ mają mniej części ruchomych. Kolejnymi dużymi wyzwaniami do pokonania są lęk przed zasięgiem i czas ładowania. ​​Gdy zasięg aut  osiągnie 1000km na jednym ładowaniu - co może nie potrwać długo, biorąc pod uwagę, że zasięg EV podwoił się już w ciągu ostatnich trzech lat - będzie to zmiana. Producenci akumulatorów pracują nad poprawą chemii baterii litowych, aby nie wymagały tak dużej ilości toksycznych materiałów, a także w celu zwiększenia gęstości energii, aby baterie były lżejsze. Zmiany te zmniejszą wpływ EV na środowisko i poprawią ich wydajność. A ponieważ ceny akumulatorów nadal spadają, konsumenci będą mieli większy zasięg, a ceny pojazdów elektrycznych spadną.  Jednak przyszłość wcale nie musi być, tylko i wyłącznie elektryczna i na naszych drogach zawsze będzie miejsce na alternatywę. Prawdopodobnie dojdzie do przejęcia dominacji na rynku z silników spalinowych, na elektryczne. Posiadają one bardzo dużo zalet, a będzie ich tylko więcej. Jeśli rozwój infrastruktury nadal będzie tak szybko postępował myślę, że logicznym wyjściem będzie posiadanie "elektryka". Najważniejsze, aby każdy czuł się dobrze w swoim pojeździe i niepotrzebnie nie krytykował rozwiązania innego, niż jego własny sposób myślenia. Wtedy świat będzie dużo mniej toksyczny, nie tylko przez emisję spalin. :)

 

   

Wybrane Realizacje
Darmowa konsultacja
Darmowa konsultacja dotyczaca samochodow
   Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu zgłoszenia zgodnie z RODO przez firmę iPolska, jako administratora danych zgodnie z Polityką Prywatnośći oraz Prywatnością Polityki Cookies.

Auta Elektryczne

Kreska pozioma

Auta Elektryczne są na bieżąco ze wszystkim, co najważniejsze dla branży elektromobilności. Dla Ciebie przekraczamy granice wychodząc poza stereotypowe myślenie o samochodach i ich możliwościach.
Dla Ciebie testujemy i wybieramy najlepsze rozwiązania.

Słoneczny garaż
Na naszych stronach znajdziesz zarówno elektryzujące oferty samochodów elektrycznych, ładowarek do aut elektrycznych jak również kompletne elektrownie słoneczne do zasilania Twojego domu oraz samochodu.

Elektromobilność jest naszą pasją i powołaniem, dlatego już dziś serdecznie zapraszamy do naszego świata "pozytywnej" energii!

Zobacz więcejO nas - oferujemy samochody elektryczne i hybrydowe

Zapisz sie na newsletter!
© 2020 AutaElektryczne.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Samochody elektryczne Nowy Sącz, ładowanie elektrycznego auta Poznań, Hyundai Kona Electric Biała Podlaska