Czy samochody elektryczne to kolejny krok do przysz這軼i?

[2019-08-07] Czy samochody elektryczne to kolejny krok do przysz這軼i?

Elektromobilno嗆 rozwija si bardzo pr篹nie. Kierunek ten bardzo cz瘰to wskazywany jest jako nieunikniony i jedyny, w jakim powinna si rozwija motoryzacja. Czy samochody elektryczne to faktycznie nasz nast瘼ny krok do przysz這軼i?

Kariera samochodu elektrycznego trwa ju ponad sto lat. Ta przysz這軼iowa idea, na masow i praktyczn skal mia豉 szans by zrealizowana dopiero niedawno. Wcze郾iej na drodze do powszechnej motoryzacji sta造 przeszkody natury technicznej i cho to do samochodu elektrycznego nale篡 palma pierwsze雟twa w przekroczeniu magicznej bariery 100 km/h, to tego typu pojazdy nie zrobi造 zawrotnej kariery, ust瘼uj帷 pola samochodom o nap璠zie spalinowym, których u篡tkowanie 100 lat temu wi您a這 si ze znacznie mniejszymi kosztami.

Elektromobilno嗆 ostatnio rozwija si jednak bardzo, ale to bardzo pr篹nie i wszystko wskazuje na to, 瞠 to w豉郾ie do niej nale篡 przysz這嗆 motoryzacji. Powodów, dlaczego tak jest, jest co najmniej kilka. Najwa積iejszym s zmiany klimatyczne, których skutki mo瞠my bardzo dotkliwie odczu, je郵i nie zrobimy nic w kierunku poprawy tego stanu. Cho samochody osobowe odpowiadaj za bardzo ma陰 cz窷 emisji gazów cieplarnianych, to jej ka盥e, nawet najmniejsze ograniczenie jest na wag z這ta. Tak si sk豉da bowiem, 瞠 (warto to zapami皻a) jeste鄉y pierwszym pokoleniem ludzi, które zda這 sobie w pe軟i spraw z powagi tych zmian i skutków, jakie gro膨 naszej cywilizacji, je郵i nic w tej sprawie nie zrobimy. Jeste鄉y tak瞠 niestety ostatnim pokoleniem, które ma szans cokolwiek zrobi w tej kwestii. Dlatego w豉郾ie wszyscy powinni鄉y m.in. stara si mo磧iwie najbardziej ograniczy emisj CO2. Temu w豉郾ie s逝膨 ograniczenia nak豉dane m.in. na bran輳 motoryzacyjn.

Najlepsz aktualnie drog do lepszej motoryzacyjnej (i nie tylko) przysz這軼i jest dzi elektromobilno嗆. Samochody elektryczne s bowiem obecnie najbardziej neutralnymi dla 鈔odowiska 鈔odkami transportu. W porównaniu z nawet najczystszymi klasycznymi nap璠ami (równie w porównaniu do nap璠u wodorowego oraz paliw syntetycznych tzw. eFuel auto elektryczne wypada bardzo dobrze) przyczyniaj si do powstawania znacznie mniejszej ilo軼i szkodliwego dwutlenku w璕la. Tak jest ju teraz, a b璠zie jeszcze lepiej, poniewa na wszystkich du篡ch rynkach do sieci trafia coraz wi璚ej energii elektrycznej ze 廝óde odnawialnych. Elektryczne samochody b璠 wi璚 automatycznie w coraz wi瘯szym stopniu zasilane “zielonym pr康em”, cho ju teraz maj pozytywny wp造w na obni瞠nie emisji i to niezale積ie od sposobów wytwarzania pr康u elektrycznego.

Co wi璚ej, samochody elektryczne maj tak瞠 najmniejsze zapotrzebowanie na energi w cyklu - od produkcji do zu篡cia, czyli po zsumowaniu wszystkich emisji - zarówno emitowanych w trakcie produkcji pojazdu i energii do jego zasilania, jak i w trakcie u篡tkowania. ㄠczna ró積ica w bilansie energetycznym jest tutaj tak znacz帷a, 瞠 nawet najwi瘯sze i najszybsze samochody elektryczne wypadaj pod tym k徠em o wiele lepiej ni nawet najmniejsze, miejskie samochody spalinowe, nie wspominaj帷 ju np. o du篡ch SUV-ach.

Droga do tak czystego transportu, a wi璚 do lepszej przysz這軼i nie mog豉by by jednak zrealizowana, je郵i samochody, tak jak do tej pory by造by produktami drogimi i dost瘼nymi dla nielicznych. Zamiast tego powinny by dost瘼ne dla ka盥ego, w cenie dok豉dnie takiej, w jakiej obecnie oferowane s samochody spalinowe. Taki w豉郾ie cel obra造 sobie i konsekwentnie go realizuj firmy takie jak Volkswagen, który w sam tylko elektromobilno嗆, w latach 2018-2023 zainwestuje 30 miliardów euro i ma zamiar do 2025 roku wprowadzi na rynek a 70 nowych, ca趾owicie elektrycznych samochodów. Pierwszym krokiem na tej drodze jest premiera Volkswagena ID.3, który, co najwa積iejsze kosztowa b璠zie tyle, co porównywalny model z silnikiem wysokopr篹nym, co oznacza, 瞠 b璠zie dost瘼ny niemal dla ka盥ego, kto zamierza kupi nowy samochód. Auto to pokazuje tak瞠, jak bardzo rozwin窸a si elektromobilno嗆 - ID.3 oferuje realny zasi璕 do 550 km, co pozwoli na d逝gie podró瞠. Oczywi軼ie samochody elektryczne jako przysz這嗆 motoryzacji nie mog造by istnie bez odpowiedniej infrastruktury - np. sieci szybkich 豉dowarek. Cho wi瘯szo嗆 豉dowa samochodów elektrycznych odbywa si w domach i w miejscu pracy, to we wspomniane wcze郾iej rozwi您ania, marki takie jak Volkswagen intensywnie inwestuj. Podobnie jest z poprawian szybko軼i 豉dowania, jeszcze do niedawna b璠帷 jednym z czynników, które przyczynia造 si do niewielkiej popularno軼i aut elektrycznych na naszych ulicach. ID.3 b璠zie mo積a na przyk豉d zasili pr康em o mocy 100 do 125 kilowatów, co znacznie skraca ca造 proces.

Czy zatem przysz這嗆 motoryzacji zwi您ana jest z elektromobilno軼i? Zdecydowanie. To najbardziej przyjazny 鈔odowisku 鈔odek transportu, jaki znany jest cz這wiekowi, a poza tym maj帷y wiele zalet jako samochód: daj帷y ogromn przyjemno嗆 z jazdy, praktyczny, komfortowy i ekonomiczny.

毒ód這: www.e-mobility.onet.pl

 

 

Wybrane Realizacje
Darmowa konsultacja
Darmowa konsultacja dotyczaca samochodow
   Wyra瘸m zgod na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezb璠nych do realizacji procesu zg這szenia zgodnie z RODO przez firm CentroEnergia, jako administratora danych zgodnie z Polityk Prywatno嗆i oraz Prywatno軼i Polityki Cookies.

Auta Elektryczne

Kreska pozioma

Auta Elektryczne s na bie膨co ze wszystkim, co najwa積iejsze dla bran篡 elektromobilno軼i. Dla Ciebie przekraczamy granice wychodz帷 poza stereotypowe my郵enie o samochodach i ich mo磧iwo軼iach.
Dla Ciebie testujemy i wybieramy najlepsze rozwi您ania.

S這neczny gara
Na naszych stronach znajdziesz zarówno elektryzuj帷e oferty samochodów elektrycznych, 豉dowarek do aut elektrycznych jak równie kompletne elektrownie s這neczne do zasilania Twojego domu oraz samochodu.

Elektromobilno嗆 jest nasz pasj i powo豉niem, dlatego ju dzi serdecznie zapraszamy do naszego 鈍iata "pozytywnej" energii!

Zobacz wi璚ejO nas - oferujemy samochody elektryczne i hybrydowe

Zapisz sie na newsletter!
© 2016 AutaElektryczne.pl Wszelkie prawa zastrze穎ne.
Audi eTron Przemy郵, Dystrybutor aut elektrycznych, Golf e Wa豚rzych