Niemiecka firma wypożyczająca samochody elektryczne, Nextmove, przeprowadziła test kilku elektryków na autostradzie. Wśród sprawdzonych aut najniższe zużycie energii miała Tesla Model 3, największy zasięg gwarantowała Tesla Model S 100D, a najgorzej regularnie wypadało Audi e-tron.
Tesla Model 3 vs Audi e-tron vs Tesla Model S vs reszta
W teście wzięły udział następujące samochody:
§ 1x Tesla Model 3 Long Range 74/75 kWh (segment D),
§ 2x Hyundai Kona Electric 64 kWh (segment B-SUV),
§ 1x Tesla Model S 100D ~100 kWh (segment E),
§ 2x Tesla Model X 100D ~100 kWh (segment E-SUV),
§ 2x Audi e-tron 83,6 kWh (segment E-SUV).
Jako że eksperyment miał miejsce już kilka tygodni temu, streścimy tylko najważniejsze wnioski.
Zasięgi samochodów elektrycznych przy 130 km/h
Okazało się, że przy spokojnej jeździe autostradowej z szybkością 130 km/h (średnia: 115 km/h), najniższe zużycie energii miała Tesla Model 3:
1. Tesla Model 3 (opony letnie) – 18,5 kWh/100 km,
2. Hyundai Kona Electric (opony letnie) – 19,1 kWh/100 km,
3. Tesla Model S (opony zimowe) – 20,4 kWh/100 km,
4. Hyundai Kona Electric (opony zimowe) – 20,7 kWh/100 km,
5. Tesla Model X (opony zimowe) – 23,8 kWh/100 km,
6. Tesla Model X (opony letnie) – 24,1 kWh/100 km,
7. Audi e-tron (kamery zamiast lusterek) – 27,5 kWh,
8. Audi e-tron (klasyczne) – 28,4 kWh.
Przy tych szybkościach samochody oferowały następujące zasięgi:
1. Tesla Model S 100D – 480 km,
2. Tesla Model X 100D – 409 km,
3. Tesla Model 3 – 406 km,
4. Hyundai Kona Electric – 322 km,
5. Audi e-tron – 301 km.
Warto dodać, że są to prawdopodobnie wartości uśrednione lub przewidywane przez auta, ponieważ z obliczeń uwzględniających pojemności baterii wynikają nieco inne liczby.
1. Tesla Model 3 (opony letnie) – 20,9 kWh/100 km,
2. Hyundai Kona Electric (opony letnie) – 21,7 kWh,
3. Tesla Model S (opony zimowe) – 22,9 kWh/100 km,
4. Hyundai Kona Electric (opony zimowe) – 23,6 kWh/100 km,
5. Tesla Model X (opony zimowe) – 27,2 kWh/100 km,
6. Tesla Model X (opony letnie) – 27,4 kWh/100 km,
7. Audi e-tron (kamery zamiast lusterek) – 30,3 kWh/100 km,
8. Audi e-tron (standardowo) – 30,8 kWh/100 km.
Samochody przejechałyby na baterii od 428 kilometrów (wynik najlepszy: Tesla Model S) do 275 kilometrów (wynik najgorszy: Audi e-tron). Pomiar dla Audi jest tutaj dość ciekawy: pozostałe auta traciły 12-14 procent zasięgu, gdy podniesiono szybkość ze 130 do 150 km/h. W Audi utrata wyniosła zaledwie 9,5 procent.
Źródło: www.elektrowoz.pl
Auta Elektryczne są na bieżąco ze wszystkim, co najważniejsze dla branży elektromobilności. Dla Ciebie przekraczamy granice wychodząc poza stereotypowe myślenie o samochodach i ich możliwościach.
Dla Ciebie testujemy i wybieramy najlepsze rozwiązania.
Na naszych stronach znajdziesz zarówno elektryzujące oferty samochodów elektrycznych, ładowarek do aut elektrycznych jak również kompletne elektrownie słoneczne do zasilania Twojego domu oraz samochodu.
Elektromobilność jest naszą pasją i powołaniem, dlatego już dziś serdecznie zapraszamy do naszego świata "pozytywnej" energii!
Zobacz więcej