Akumulatory Peugeota e-208 bez tajemnic: 350 kilogramów wagi, 18 modułów, 50 kWh pojemności

[2019-06-25] Akumulatory Peugeota e-208 bez tajemnic: 350 kilogramów wagi, 18 modułów, 50 kWh pojemności

Bateria Peugeota e-208 od środka

Zacznijmy od przypomnienia pewnych faktów: bateria Peugeota e-208 / e-2008 / DS 3 Crossback E-Tense / Opla Corsy-e ma obecnie 50 kWh pojemności, choć niewykluczone, że z czasem zadebiutują również tańsze warianty z mniejszym pakietem akumulatorów. Zamontowana w samochodach elektrycznych Grupy PSA pozwala na osiągnięcie realnego zasięgu wynoszącego 250-300 kilometrów dla aut segmentu B-SUV/B.

Baterie Peugeota e-208 składane są w fabryce w Trnawie – tej samej, z której wyjeżdżają gotowe e-208 czy Corsy-e. Akumulatory budowane są z wykorzystaniem ogniw litowo-jonowych południowokoreańskiego LG Chem lub chińskiego CATL. Ważą 350 kilogramów (0,14 kWh/kg) i składają się z 18 modułów ułożonych w nieregularny pakiet, w którym wyraźnie zaznaczają się wgłębienia na nogi (na ilustracji poniżej przód jest po prawej stronie):

Baterie chłodzone są wodą przepływającą przez aluminiowe płyty znajdujące się między – jak sądzimy – grupami ogniw. Wspomniane wgłębienia na nogi i cały kształt pojemnika z akumulatorami jest mocno nieprzypadkowy: chodziło o to, żeby upodobnić go do podwozia wersji spalinowej. Dlatego w kabinie Peugeota e-208 pojawia się tunel środkowy, który w wersji spalinowej służy do poprowadzenia rury wydechowej. Podobne rozwiązanie zastosowano w przeszłości w VW e-Golfie.

Nadwozie jest uniwersalne. Posiada wszystkie niezbędne otwory do zamocowania zarówno pakietu baterii i silnika elektrycznego, jak też silnika spalinowego. Niezależnie od wyboru zespołu napędowego moc trafia zawsze na przednie koła. Producent może więc dostarczać na rynek tę wersję samochodu, która w danej chwili cieszy się największym wzięciem.

Tylne koła połączone są za pomocą belki skrętnej. To popularne rozwiązanie, które często pojawia się w samochodach segmentu B. Belka skrętna jest tańsza niż zawieszenie wielowahaczowe i zmniejsza precyzję prowadzenia w trudniejszych sytuacjach, ale pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni na bagażnik. Belka skrętna stosowana jest choćby w Chevrolecie Bolcie (segment B), który w Europie dostępny jest jako Opel Ampera-e.

Źródło: www.autaelektryczne.pl

Wybrane Realizacje
Darmowa konsultacja
Darmowa konsultacja dotyczaca samochodow
   Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu zgłoszenia zgodnie z RODO przez firmę CentroEnergia, jako administratora danych zgodnie z Polityką Prywatnośći oraz Prywatnością Polityki Cookies.

Auta Elektryczne

Kreska pozioma

Auta Elektryczne są na bieżąco ze wszystkim, co najważniejsze dla branży elektromobilności. Dla Ciebie przekraczamy granice wychodząc poza stereotypowe myślenie o samochodach i ich możliwościach.
Dla Ciebie testujemy i wybieramy najlepsze rozwiązania.

Słoneczny garaż
Na naszych stronach znajdziesz zarówno elektryzujące oferty samochodów elektrycznych, ładowarek do aut elektrycznych jak również kompletne elektrownie słoneczne do zasilania Twojego domu oraz samochodu.

Elektromobilność jest naszą pasją i powołaniem, dlatego już dziś serdecznie zapraszamy do naszego świata "pozytywnej" energii!

Zobacz więcejO nas - oferujemy samochody elektryczne i hybrydowe

Zapisz sie na newsletter!
© 2016 AutaElektryczne.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Salon Tesla Polska, Samochody na prąd Wałbrzych, Auto elektryczne Wrocław